Facebook

Katrijn Vanwynsberghe likes

Kookdagboek KatrijnKookdagboek Katrijn
Create your Like Badge
Print Friendly and PDF

vrijdag 3 juni 2016

Ontbijten in" le pain quotidien"

Ontbijten is voor mij heel belangrijk. En nog belangrijker is de manier waarop ik me voel na het ontbijt.
 
Een ontbijt kan je energie geven, maar het kan je ook heel loom maken. Cornflakes, een boterham met choco, ze geven je niet echt dat powergevoel dat je nodig hebt om de dag door te komen.
 
Vers fruit bij je eerste maaltijd daarentegen, geeft je een echte boost.
 
Nu zijn we op korte tijd 2 keer uit huis gaan ontbijten. Een keer op uitnodiging, een keer omdat we een kadobon hadden gekregen.
 
Van het eerste ontbijt heb ik een hele dag een opgeblazen gevoel gehad.
 
Het tweede, deze morgen, zorgde voor instant happiness en een goed buikgevoel. We zijn namelijk gaan ontbijten bij "le pain quotidien".
 
 
Al bijna 26 jaar een kanjer in gezond eten en dan voornamelijk brood. Het is een schande -ik heb het al dikwijls willen doen-dat we er nog niet eerder zijn geweest.
 
Het hele concept klopt. Bio-ingrediƫnten, puur eten, vers, de rustieke maar oh zo gezellige inrichting, de rust, alles past in het plaatje. Op de achtergrond klonk zachte klassieke muziek.

 
We hadden een kadobon voor een luxe-ontbijt. 1/4 baguette, knapperig vers, 2 sneetjes zuurdesembrood, heerlijk geurig,1 croissant, geen afbakrommel, bio-boter, een perfect gekookt eitje, sneetje kaas, sneetje hesp, geitenkaasje, chocolaatje, verse muntthee voor mij in een ouderwetse kom (koffie voor de echtgenoot), glaasje vers fruitsap en als perfecte kers op de taart, een heerlijk kom vol vers fruit !
 
En dan zwijg ik nog over de heerlijke fijne confituren en speculoospasta op tafel.
 
 
 

 
Ik sla me nog steeds voor het hoofd dat ik nog nooit eerder dit mooie pand aan de Steenhouwersvest ben binnen gestapt. Al was het maar voor de vriendelijke service.
De bediening is hier top, no nonssens en top!!
 
Naast de eetkamer bevindt zich een prachtig winkelgedeelte waar alle smakelijke broodjes en boterhammen ook worden verkocht om mee te nemen. Het kenmerkende zuurdesembrood ligt hier ook te wachten (meestal niet lang) op een koper.
En in de vitrine blinken de meest aanlokkelijke tartelettes. Het zal je dan ook niet verwonderen dat we onze dosis zoet meenamen naar huis.
 
"Le pain quotidien" mag ons zeker nog verwachten, voor het ontbijt, voor de lunch met aantrekkelijke salades en quiches, voor de snoepertjes....
 
Bedankt!!
 
Lieve kookgroetjes van Katrijn!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten